понеділок, 4 квітня 2016 р.

Відкритий урок географії

Тема. Євразія – найбільший материк Землі.
Мета: навчальна – сформувати знання про географічне положення материка Євразія, аналізувати особливості географічного положення, проаналізувати особливості берегової лінії материка;
розвивальна – поглибити навички роботи учнів із фізичною картою, удосконалити практичні вміння визначати географічні координати точок земної поверхні;
виховна – виховувати почуття взаємодопомоги, відповідальності.
Тип уроку: формування нових знань, умінь і навичок.
Обладнання: фізична карта світу, атласи, зошити для практичних робіт.

                                                                                         Зібратися разом – це початок,
триматися разом – це прогрес,
                                                                                      працювати разом – це успіх . 
                                                                                                                 Генрі Форд
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вступне слово вчителя.
Складно переоцінити роль гри у житті людини. Ще великий філософ Платон казав: «Гра – це дарунок богів». Грати люблять усі: і дорослі, і малі. Тому я вам сьогодні пропоную взяти участь у незвичайному уроці-грі «Євразійський калейдоскоп». Калейдоскоп – це цікава дитяча іграшка. Дивлячись у віконце калейдоскопа, бачиш зміну яскравих кольорових візерунків. Так і на нашому уроці весь час будуть змінюватися картини вашої діяльності, які поєднуватимуться з цікавою інформацією й творчою роботою. За відповіді, виступи та доповнення, тобто за свою роботу на уроці кожен із вас буде отримувати «гроші», за кількістю яких наприкінці уроку ви одержите відповідну оцінку. Бажаю вам успіху!
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь
Вправа «Це я вже знаю»
1.     Які материки ви вже вивчили на попередніх уроках географії? Покажіть їх на карті.
2.     Які епітети можна застосувати до кожного з них.
3.     Пригадайте, за яким планом слід характеризувати материк.
4.     Продовжити речення: фізико-географічне положення-це…
Вправа «Танці з цифрами»
·        9000 км (протяжність гір Кордильєри) 7,8
·        6671 км (Ніл з Кагерою) 1,2
·        2228 м (г. Косцюшко) 3,4
·        6959 м (г. Аконкагуа) 9,10
·        -89,2 (найнижча температура повітря) 5,6
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Прийом «Літературні читання» 11, зупинити де євразія 12
Учень (під музику)
На цьому материку все вражає своїми розмірами та контрастами. Тут знаходиться найвища гірська система, найвище нагіря, найглибша западина на суходолі, найбільші за площею півострови, найглибші озера. Тут зародилися найстародавніші цивілізації. На цьому материку проживає 2/3 всього населення нашої планети, представники всіх рас. Найбільші за площею та кількістю населення держави теж розміщені на території материка. В обіймах чотирьох океанів з безліччю островів, півостровів, заток і проток.
Це материк, на якому знаходиться держава Україна – наша батьківщина, яка завжди у нашому серці. Той куточок, де ми з вами народилися, мешкаємо, тобто наш рідний край.
Одна Батьківщина і двох не буває
Місця, де родилися, завжди святі,
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Слово вчителя
Отже, на сьогоднішньому уроці розпочинаємо вивчати материк, на якому живемо ми – Євразію.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Давайте ще раз поглянемо на план характеристики фізико-географічного положення материка13, 14-перевіримо
Запишемо тему уроку. 15
1.     Перший візерунок калейдоскопа «Розміри материка» 16
Площа Євразії – 54,6 млн км кв. Питання. Яке посідає місце за площею серед інших материків
Африка – 30,3 млн км кв                                                                                                                           
Австралія – 7, 69 млн км кв
Південна Америка – 17,8 млн км кв
Антарктида – 14 млн км кв
Північна Америка – 24,2 млн км кв
Євразія – 54,6 млн км кВ
Робота з картою 17
1.     Знайти за допомогою географічних координат крайні точки Євразії. Координати та крайні точки записати у зошит
·        Пн.: м. Челюскін-71 пн ш та 104 сх д
·        Пд.: м. Піай – 1 пд ш та 103 сх д
·        Сх.: м. Дежньова – 66 пн ш та 169 зх д
·        Зх.: м. Рока – 38 пн ш та 9 зх д
Перевіримо правильність виконання завдання 18
2.     Визначити протяжність материка у кілометрах та градусах:
з півночі на південь – 75 градусів тобто 8325 км 19
із заходу на схід – 198 градусів тобто 16000 км20
2.Другий візерунок калейдоскопа «Положення відносно екватора, нульового меридіана, тропіків» 21
Прийом «Підказка»
Я читаю речення, а ви, користуючись атласом, допомагаєте мені його закінчити.
·        Екватор Євразію не…(перетинає), значить материк повністю розташований у…(північній півкулі)
·        Відносно нульового меридіана материк розташований у…(східній) півкулі, лишень незначна частина у…(західній)
·        Значить можна зробити висновок, що материк розташований у…(трьох півкулях): північній, західній і східній.
3.     Третій візерунок калейдоскопа «Океани і моря, що омивають материк»
Прийом «Конверт із сюрпризом» 22
У моєму конверті сюрприз – це незвичайні картки із завданням. Переставивши букви, ви прочитаєте географічні назви, які треба показати на карті.
Береги Євразії омивають води чотирьох океанів:
Йитиводоьл йинчінвіп,  Йинчитналта , Йихит, Йикьсйідні
Тепер поглянемо на настінну карту і визначимо, які моря омивають материк Євразію: 23  24  25  26
·        Моря Північного Льодовитого океану: Баренцове, Карське, море Лаптєвих, Східно-Сибірське, Чукотське
·        Моря Атлантичного океану: Норвезьке, Північне, Середземне, Чорне, Азовське
·        Моря Індійського океану: Червоне, Аравійське
·        Моря Тихого океану: Берінгове, Охотське, Японське, Жовте, Східно-Китайське, Південно-Китайське.
«Цікаве з нами» 27  28  29
Робота з контурною картою
Ви пригадуєте, що на першому уроці вивчення материка, ми завжди розпочинаємо виконання практичної роботи. На контурну карту ми наносимо раніше згадані географічні обєкти. Відкриваємо наші практикуми і наносимо океани та моря, що омивають материк.
4.     Четвертий візерунок калейдоскопа «Положення відносно інших материків» 30
31  32-відділяє від Африки
Прийом «Здивуй усіх»
Випереджувальне завдання учнів (розповіді про Суецький канал та Берінгову протоку).
5.     Пятий візерунок «Особливості берегової лінії» 33
Берегова лінія материка дуже розчленована, має складну конфігурацію. Ми спробуємо обплисти материк Євразію на уявному кораблі. Будемо огинати великі півострови , які виступають в море; затоки, що далеко вдаються в суходіл; будемо зустрічати на своєму шляху багато великих і малих островів. Давайте будемо вирушати в путь. А почнемо свою подорож із Азовського моря.
Прийом «Картографічна лабораторія»
Продовження роботи у зошитах для практичних робіт.
6.     Шостий візерунок калейдоскопа «Один материк-дві частини світу» 34
Розповідь вчителя
Традиційно Євразію поділяють на дві частини світу – Європу і Азію. Умовна межа між Європою і Азією проходить по східному підніжжю Уральських гір, річці Ембі, півночі Каспійського моря, Кумо-Маничській западині, річці Дон північніше Кавказу, потім по Азовському та Чорному морях, по протоках Середземного моря.
Прийом «Домашня заготовка».
Припускають, що назви ці походять від ассірійських слів Ереп-захід, Асу-схід. Але є і інша точка зору. Назва « Європа» виникла так. Легенда розповідає про те, що у фінікійського царя була дочка Європа. Усемогутній Зевс покохав прекрасну Європу, перетворився на бика і викрав дівчину. Він переправив її на острів Кріт. Там Європа вперше ступила на землю тієї частини світу, яка з тих часів має її імя.
Азія – ім’я однієї з доньок бога-титана Океану. Зазвичай її зображували сидячою на верблюді зі щитом в одній руці та шухлядкою зі східними пряностями в іншій.
V. Закріплення вивченого матеріалу
Доведіть, що материк Євразія найбільший 35
Прийом «Вірю – не вірю» 36
Хто погоджується з твердженням піднімає синю картку, хто не погоджується – жовту.
·        Чи вірите ви, що Євразію омиває Тихий океан (так)
·        Чи вірите ви, що материк найбільший за площею (так)
·        Чи вірите ви що екватор перетинає материк посередині (ні)
·        Чи вірите ви, що берегова лінія сильно порізана (так)
·        Чи вірите ви, що Євразія поділяється на два материки (ні)
·        Чи вірите ви, що Євразія поділяється на дві частини світу(так)
VІ. Підсумок уроку.
1.     Ось і зявився перед нами весь візерунок нашого калейдоскопа – це материк Євразія.
2.     Підрахунок кількості отриманих «грошей» протягом уроку і переведення їх у бали.
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника.
Заповнити таблицю «Особливості географічного положення Євразії і Північної Америки» (подібності і відмінності).
Дякую вам за урок!











Немає коментарів:

Дописати коментар