КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ ВИВЧЕННЯ
КУРСУ
«ГЕОГРАФІЯ: МАТЕРИКИ І ОКЕАНИ», 7 КЛАС
(70 год на рік, 2 години на тиждень)
№
уроку
|
Дата
проведення
|
Тема уроку
|
Практичні
роботи
|
Дослідження
|
К-сть
годин
|
ВСТУП (2
год.)
|
|||||
1
|
Материки та океани – як об’єкти вивчення
регіональної географії. Співвідношення і розподіл на Землі материків і
океанів. Материки і частини світу
|
1
|
|||
2
|
Джерела вивчення і дослідження материків та океанів.
Карти материків та океанів, їх класифікація за охопленням території, змістом
і призначенням
|
1
|
|||
Учень називає:
площу Землі,
материки і океани як об’єкти вивчення регіональної географії, площу Землі,
материки, частини світу; океани, різні види карт; наводить приклади: різних джерел інформації про материки та
океани; порівнює: площі материків
та океанів; карти за масштабом та просторовим охопленням; розрізняє в атласах: карти за змістом; показує на карті: материки, частини
світу, океани;оцінює: значення для людини географічних знань про материки
та океани.
|
|||||
РОЗДІЛ І.
ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДИ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ (9 год.)
|
|||||
Тема 1.
Форма і рухи Землі (1 год.)
|
|||||
3
|
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи
Землі, їх наслідки.
|
1
|
|||
Учень називає:
форму Землі - геоїд, дні рівнодення та сонцестояння; наводить приклади: добових і річних
ритмів як наслідків осьового обертання
та орбітального руху Землі; показує на
карті: екватор, тропіки і полярні кола; характеризує: осьове обертання та орбітальний рух Землі; порівнює:
наслідки добового і річного рухів Землі; пояснює:
вплив форми Землі та її рухів на
природу материків й океанів;оцінює:
значення для людини знань про форму і рухи Землі.
|
|||||
Тема 2.
Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки (7 год.)
|
|||||
4
|
Походження материків та океанічних западин внаслідок
руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення.
|
1
|
|||
5
|
Тектонічні структури: платформи і області
складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і
океанах.
|
Практична
робота № 1 Аналіз
тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною
будовою і формами рельєфу
|
1
|
||
6
|
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на
Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури
повітря і поверхневих вод океанів.
|
1
|
|||
7
|
Повітряні маси, їх властивості та переміщення.
Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних
опадів.
|
1
|
|||
8
|
Водні маси, їх властивості, закономірності
переміщення океанічних течій.
|
1
|
|||
9
|
Кліматичні пояси і типи клімату Землі.
|
1
|
|||
10
|
Природні комплекси материків і океанів. Широтна
зональність і вертикальна поясність.
|
1
|
|||
11
|
Урок
узагальнення і систематизації
знань з тем
«Вступ» та «Закономірності формування природи материків і океанів»
|
1
|
|||
Учень називає: геологічні
ери: архейська, протерозойська, палеозойська,
мезозойська, кайнозойська; наслідки переміщення літосферних плит; платформи і області
складчастості, основні і перехідні кліматичні пояси; наводить приклади: форм рельєфу на материках і в океанах, платформ і областей складчастості,
різних за властивостями повітряних і водних мас, типів клімату, теплих і
холодних течій, природних зон на материках; показує на карті: найбільші літосферні плити,райони поширення
пасатів, мусонів, західних вітрів
помірних широт і східних полярних
вітрів, кліматичні пояси, найбільші теплі та холодні поверхневі течії, природні зони; характеризує: гіпотезу дрейфу материків; циркуляцію атмосфери в
екваторіальних, тропічних, помірних та полярних широтах; порівнює: властивості водних і повітряних мас; пояснює: закономірності розміщеннярівнин і гір на материках та в
океанах, переміщення повітряних мас
і поверхневих течій на різних широтах;
розміщення природних комплексів на материках і в океанах; взаємодію і взаємовплив океанів і материків; визначає: за тектонічними картами платформи та області
складчастості, за кліматичними картами
- кліматичні пояси;
за картами географічних поясів і природних зон -
природні зони на материках; оцінює:
значення для людини знань про географічні закономірності природи материків і
океанів.
|
|||||
РОЗДІЛ ІІ.
МАТЕРИКИ ТРОПІЧНИХ ШИРОТ (21 год.)
|
|||||
Тема 1.
Африка (11 год.)
|
|||||
12
|
Географічне положення Африки.
Дослідження та освоєння материка.
|
Практична робота № 2 Визначення географічних координат крайніх
точок та протяжності Африки з півночі на південь та із заходу на схід
Практична робота № 3 (початок)
Позначення на контурній карті об’єктів
берегової лінії Африки
|
1
|
||
13
|
Тектонічна будова, рельєф, корисні
копалини Африки
|
Практична робота № 3 (продовження)
Позначення на контурній карті основних
форм рельєфу Африки
|
1
|
||
14
|
Загальні риси клімату Африки
|
1
|
|||
15
|
Кліматичні пояси і
типи клімату Африки
|
Практична
робота № 4 Визначення
типів клімату Африки за кліматичними діаграмами
|
1
|
||
16
|
Води суходолу Африки. Використання
водних ресурсів
|
Практична робота № 3 (продовження)
Позначення на контурній карті основних
водних об’єктів Африки
|
1
|
||
17
|
Природні зони, закономірності їх розміщення.
Вологі екваторіальні ліси.
|
1
|
|||
18
|
Природні зони Африки. Савани і
рідколісся.
|
1
|
|||
19
|
Тропічні пустелі. Твердолисті
вічнозелені ліси та чагарники
|
Практична робота № 3 (продовження)
Позначення на контурній карті пустель та
напівпустель Африки
|
1
|
||
20
|
Стихійні явища. Екологічні проблеми.
Найвідоміші об’єкти, занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО на материку
|
1
|
|||
21
|
Населення Африки. Держави Африки. Головні держави Африки. Зв’язки України з державами
африканського континенту
|
Практична робота № 3 (закінчення)
Позначення на контурній карті держави
Африки та їх столиці
|
1
|
||
22
|
Урок
узагальнення і систематизації
знань з теми «Африка»
|
1
|
|||
Учень називає: характерні риси географічного положення, Д.
Лівінгстона, Г. Стенлі – дослідників материка; форми рельєфу; кліматичні
пояси; води суходолу; природні зони материка; зональні типи ґрунтів;
найвідоміші національні парки Африки: Серенгеті, Нгоронгоро, Кіліманджаро;
позначає і
показує на карті:
миси: Рас-Енгела, Агульяс, Альмаді, Рас-Гафун;
моря: Середземне, Червоне;
затоки: Гвінейська,
Аденська;
протоки: Мозамбіцьку, Гібралтарську та Баб-ель-Мандебську;
острів Мадагаскар; півострів Сомалі;
гори: Атлас, Драконові, Капські;
вулкан: Кіліманджаро;
нагір’я: Ефіопське;
плоскогір’я: Східноафриканське;
річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева;
озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад;
водоспад: Вікторія;
пустелі: Сахара, Наміб;
держави та їх столиці: Єгипет,
Ефіопія, Нігерія, Південна Африка;
пояснює: зв’язки між тектонічними структурами, рельєфом і корисними копалинами, розміщення кліматичних поясів, наслідки
зміни природи материка; порівнює:
клімат різних кліматичних поясів; природні зони – вологих екваторіальних
лісів, саван та рідколісь, пустель і напівпустель, вічнозелених
твердолистяних лісів і чагарників; характеризує:
розміщення корисних копалин, річок та озер на материку, основні екологічні
проблеми материка; визначає:
географічні координати; типи клімату за кліматичною картою та
кліматодіаграмами; оцінює:
наслідки екологічних проблем.
|
|||||
Тема 2.
Південна Америка (7 год.)
|
|||||
23
|
Географічне положення, дослідження та освоєння
Південної Америки
|
Практична робота № 5 (початок)
Позначення
на контурній карті об’єктів берегової лінії
материка
|
1
|
||
24
|
Тектонічні структури, рельєф та корисні копалини
Південної Америки
|
Практична робота № 5 (продовження)
Позначення
на контурній карті основних форм рельєфу
|
1
|
||
25
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи
клімату Південної Америки.
|
Практична робота № 6
Визначення
типів клімату за кліматичними діаграмами
|
1
|
||
26
|
Води суходолу Південної Америки
|
Практична робота № 5 (продовження)
Позначення
на контурній карті об’єктів внутрішніх вод материка
|
1
|
||
27
|
Природні зони Південної Америки. Вертикальна
поясніть Анд. Зміни природи материка людиною.
|
Природні
унікальні об`єкти
Південної Америки
|
1
|
||
28
|
Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти
Південної Америки, занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО
|
1
|
|||
29
|
Населення. Держави Південної Америки. Зв’язки
України з державами Південної Америки.
|
Практична робота № 5 (закінчення)
Позначення
на контурній карті держав Південної Америки та їх столиць
|
1
|
||
Учень називає:
характерні
риси географічного положення материка; А. Веспуччі, А.Гумбольта – дослідників материка;
найголовніші риси природи материка; наводить
приклади: форм
рельєфу, кліматичних поясів, внутрішніх вод, ґрунтів, рослинності та
тваринного світу Південної Америки та країни континенту;
позначає і
показує на карті:
миси: Галлінас, Фроуерд, Кабу-Бранку, Паріньяс,
Горн;
море: Карибське;
затока:
Ла-Плата;
протоки: Магелланова, Дрейка;
острови: Вогняна Земля, Фолклендські;
низовини: Амазонська, Орінокська, Ла-Платська; плоскогір’я:
Бразильське, Гвіанське;
гори: Анди (г.Аконкагуа);
вулкани: Льюльяйльяко, Котопахі;
річки: Амазонка, Парана, Оріноко;
водоспади: Анхель, Ігуасу;
озера: Маракайбо, Тітікака;
пустеля: Атакама;
держави та їх столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі;
характеризує: особливості
географічного положення, типи клімату, найбільші річкові системи, природні
зони Південної Америки; риси населення та його господарської діяльності в
різних країнах; порівнює: особливості
природних умов Південної Америки та Африки; пояснює: закономірності поширення основних форм рельєфу,
особливості розподілу температури та опадів на материку, прояв широтної
зональності на рівнинах та вертикальної поясності в Андах; визначає географічні координати
крайніх точок материка; форми рельєфу
за фізичною картою, типи клімату
за кліматичними картами і кліматодіаграмами; оцінює: наслідки втручання людини в природні
комплекси материка.
|
|||||
Тема 3.
Австралія (6 год.)
|
|||||
30
|
Географічне дослідження Австралії.
Дослідження та освоєння материка.
|
Практична робота № 7 (початок)
Позначення на контурній карті об’єктів берегової лінії Австралії
|
1
|
||
31
|
Тектонічна будова, рельєф та корисні
копалини Австралії
|
Практична робота № 7 (продовження)
Позначення на контурній карті основних форм рельєфу Австралії
|
1
|
||
32
|
Клімат. Води суходолу Австралії
|
Практична робота № 7 (продовження)
Позначення на контурній карті основних водних об`єктів Австралії
|
1
|
||
33
|
Унікальність рослинності і тваринного
світу Австралії. Природні зони Австралії. Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку
природної спадщини ЮНЕСКО
|
Виявлення
причин формування ендемічних та реліктових видів тварин та рослин Австралії
|
1
|
||
34
|
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна
і Австралія.
|
Практична робота № 7 (закінчення)
Позначення на контурній карті держав Австралії
|
1
|
||
35
|
Урок
узагальнення і систематизації
знань з тем
«Південна Америка», «Австралія»
|
1
|
|||
Учень називає: характерні риси географічного положення,
А.Тасмана, Дж. Кука, М.Фліндерса –
дослідників материка, унікальні риси рослинності і тваринного світу; наводить
приклади: форм рельєфу, типів клімату, внутрішніх вод, представників
рослинності і тваринного світу Австралії;
позначає і
показує на карті:
миси: Йорк, Південно-Східний, Стіп-Пойнт, Байрон; моря:
Коралове, Тасманове;
затоки: Карпентарія, Велика Австралійська;
протоки
острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф,
півострів: Кейп-Йорк;
плоскогір’я: Західно-Австралійське;
низовина: Центральна низовина;
гори: Великий Вододільний хребет (г. Косцюшко); річки:
Муррей, Дарлінг;
озеро: Ейр;
пустелі: Велика Піщана пустеля, Велика пустеля Вікторія;
державу: Австралійський Союз та його столицю;
характеризує: особливості географічного положення; головні риси
населення та його господарської діяльності; порівнює: географічне положення Австралії і Африки; пояснює:
вплив рельєфу і кліматуна формування
вод суходолу, унікальність органічного світу; особливості заселення
Австралії; визначає: географічні
координати і протяжність материка; форми рельєфу за фізичною картою, кліматичні показники за
тематичними картами; оцінює:
наслідки впливу людини на унікальну природу материка.
|
|||||
РОЗДІЛ
ІІІ. ПОЛЯРНИЙ МАТЕРИК ПЛАНЕТИ (2 год.)
|
|||||
Тема 1.
Антарктида (2 год.)
|
|||||
36
|
Географічне положення та дослідження Антарктиди.
Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус
материка. Антарктида й Антарктика.
|
Практична робота № 8 (початок)
Позначення на контурній карті об’єктів берегової лінії материка
|
1
|
||
Учень називає:
характерні
риси географічного положення; Ф. Беллінсгаузена, М. Лазарєва, Р. Амундсена,
Р. Скотта – першовідкривачів материка; країни, які беруть участь у сучасних
дослідженнях; характерні риси природи Антарктиди, Антарктики; наводить
приклади:міжнародного співробітництва у вивченні Антарктиди;
позначає і
показує на карті:
моря: Уеддела, Росса;
півострів: Антарктичний;
характеризує: особливості географічного положення материка; міжнародне співробітництво в Антарктиді; пояснює: відмінності між Антарктидою і Арктикою; міжнародний
статус материка; оцінює:
роль України в дослідженні материка.
|
|||||
37
|
Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і
тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні
проблеми материка.
|
Практична робота № 8 (закінчення)
Позначення на контурній карті основних форм рельєфу материка
|
1
|
||
Учень
иназиває: характерні
риси природи Антарктиди, Антарктики; наводить приклади:рослинності і
тваринного світу в Антарктиці;
позначає і
показує на карті:
гори: Трансантарктичні;
вулкан: Еребус;
характеризує: особливості клімату, органічного світу; пояснює: причини утворення суцільного
покривного зледеніння; вплив льодовикового покриву на природу материка; оцінює: сучасний стан природи
та природних багатств; висловлює судження: про вплив
Антарктиди на природні особливості планети.
|
|||||
РОЗДІЛ IV.
МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІ (23 год.)
|
|||||
Тема 1.
Північна Америка (8 год.)
|
|||||
38
|
Географічне положення. Історія відкриття
та освоєння Північної Америки
|
Практична робота № 9 (початок)
Позначення
на контурній карті об’єктів берегової лінії материка
|
1
|
||
39
|
Тектонічні структури, рельєф та корисні
копалини Північної Америки
|
Практична робота № 9 (продовження)
Позначення
на контурній карті основних форм рельєфу материка
|
1
|
||
40
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси
і типи клімату Північної Америки
|
1
|
|||
41
|
Води суходолу Північної Америки
|
Практична робота № 9 (продовження)
Позначення
на контурній карті об’єктів внутрішніх вод материка
|
1
|
||
42
|
Природні зони Північної Америки.
Вертикальна поясність в горах материка.
|
1
|
|||
43
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші
об’єкти занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО
|
Розробка й
обґрунтування маршруту, що проходить через об’єкти Північної Америки,
занесені до списку природної спадщини ЮНЕСКО
|
1
|
||
44
|
Населення.
Держави Північної Америки. Україна і держави Північної Америки
|
Практична робота № 9 (закінчення)
Позначення
на контурній карті держав Північної Америки та їх столиць
|
1
|
||
45
|
Урок узагальнення і систематизації знань з тем
«Антарктида. Північна Америка»
|
1
|
|||
Учень називає:
характерні
риси географічного положення дослідників, характерні риси природи; наводить приклади: форм рельєфу, кліматичних поясів, внутрішніх вод, типів ґрунтів,
рослинності і тваринного світу; впливу господарської діяльності людей на
природу;
позначає і
показує на карті:
миси: Мерчісон,
Мар’ято, Принца Уельського, Сент-Чарльз;
затоки: Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска;
острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба,
Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний Архіпелаг;
півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан;
рівнини: Лаврентійська височина, Примексиканська низовина,
Центральні і Великі рівнини;
гори: Кордильєри (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі;
річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо;
водоспад: Ніагарський;
озера: Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо),
Велике Солоне;
держави та їх столиці: США, Канада, Мексика;
характеризує: особливості географічного положення, основні риси
рельєфу, типи клімату, найбільші річкові системи та озера,природні зони,
населення країн материка та його
господарську діяльність; порівнює:
рельєф і клімат Північної і Південної Америки; пояснює: вплив географічного положення материка на його
природу, особливості освоєння материка
людиною; оцінює: вплив господарської діяльності людини на природні
комплекси материка.
|
|||||
Тема 2.
Євразія (16 год.)
|
|||||
46
|
Географічне положення Євразії. Поділ Євразії на дві
частини світу.
|
Практична робота № 10 (початок)
Позначення на контурній карті об’єктів берегової лінії Євразії
|
1
|
||
47
|
Дослідження та освоєння Євразії
|
1
|
|||
48
|
Тектонічна будова. Рельєф Євразії. Роль зовнішніх
сил у формуванні рельєфу Євразії. Корисні копалини.
|
Практична робота № 10
(продовження) Позначення на контурній карті основних форм рельєфу
Євразії
|
1
|
||
49
|
Загальні риси клімату Євразії
|
1
|
|||
50
|
Кліматичні пояси і типи клімату Євразії.
|
Практична робота № 11
Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу за допомогою
кліматодіаграм
|
1
|
||
51
|
Води суходолу Євразії: річки
|
Практична робота № 10
(продовження) Позначення на контурній карті основних річок
Євразії
|
1
|
||
52
|
Води суходолу Євразії: озера, льодовики
|
Практична робота № 10
(продовження) Позначення на контурній карті основних озер Євразії
|
1
|
||
53
|
Пригородні зони Євразії. Арктичні пустелі. Тундра й
лісотундра. Ліси помірного поясу.
|
1
|
|||
54
|
Природні зони Євразії. Лісостепи й степи.
Напівпустелі й пустелі. Субтропічні ліси. Савана. Субекваторіальні та
екваторіальні ліси. Вертикальна поясність гір Євразії.
|
1
|
|||
55
|
Зміни природи Євразії людиною. Найвідоміші об’єкти,
занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО.
|
Здійснення
уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі. Виявлення природних закономірностей за
маршрутом слідування, складання карати маршруту з позначення країн та
унікальних природних об’єктів
|
1
|
||
56
|
Населення
та держави Євразії
|
Практична робота № 10 (закінчення)
Позначення на контурній карті держав Євразії та їх столиці
|
1
|
||
57
|
Найбільші держави Європи: Німеччина, Франція, Велика
Британія, Італія, Росія.
|
1
|
|||
58
|
Найбільші держави Азії: Китай, Японія.
|
1
|
|||
59
|
Зв’язки України з країнами Європи та Азії
|
1
|
|||
60
|
Урок
узагальнення і систематизації знань
з теми «Євразія»
|
1
|
|||
Учень називає:
особливості
географічного положення, дослідження і подорож, землепрохідців, П.
Тянь-Шанського, М. Прежевальського, характерні риси природи і населення
Євразії; наводить
приклади: форм
рельєфу, типів клімату, річок та озер, типів ґрунтів, рослинності і
тваринного світу, країн;
позначає і
показує на карті:
миси: Рока,
Дежньова, Челюскін, Піай;
моря: Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське,
Баренцове, Східносибірське, Жовте, Японське, Берингове, Південнокитайське,
Аравійське;
затоки: Біскайська, Бенгальська, Перська;
протоки: Дарданелли, Босфор, Ла-Манш, Гібралтарська,
Берингова;
острови: Великобританія, Ірландія, Шпіцберген, Нова Земля,
Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Філіппінські;
півострови: Скандинавський, Піренейський, Апеннінський, Балканський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея,
Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський;
гори: Альпи, Піренеї, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ,
Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма);
рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика
Китайська,низовини: Прикаспійська, Індо-Гангська, Месопотамська; плоскогір’я: Декан Середньосибірське;
нагір’я: Тибет,
Іранське;
вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма;
пустелі: Каракуми, Гобі, Руб-ель-Халі;
річки: Рейн, Дунай,
Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена, Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг,
Інд, Євфрат, Тигр;
озера: Каспійське, Женевське, Ладозьке, Байкал, Мертве море;
держави та їх столиці: Україна, Росія, Німеччина, Франція, Велика
Британія, Італія, Китай, Індія, Японія;
характеризує: особливості географічного положення, основні риси
рельєфу та закономірності розміщення корисних копалин, кліматичні пояси і
типи клімату, найбільші річкові системи та озера, закономірності розміщення
природних зон, населення; порівнює: типи клімату у межах помірного поясу Євразії,
вертикальні пояси в різних гірських системах; пояснює: причини різноманітності природи Євразії; визначає: протяжність материка з
півночі на південь та з заходу на схід, за тематичними картами - риси клімату, рослинності і тваринного
світу; оцінює: наслідки сучасного
впливу господарської діяльності людини на природу материка.
|
|||||
РОЗДІЛ V.
ОКЕАНИ (5 год.)
|
|||||
Тема 1.
Тихий океан (2 год.)
|
|||||
61
|
Географічне положення Тихого океану. Острови в
Тихому океані, їх походження. Рельєф дна.
|
Практична робота № 12 (початок) Позначення
географічних об’єктів та течій Тихого океану на контурній карті
|
1
|
||
62
|
Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси.
Острови в Тихому океані, їх природні особливості. Охорона природи океану.
Вплив океану на життєдіяльність людей та прилеглих материків.
|
1
|
|||
Учень називає:
характерні
риси географічного положення Тихого
океану, острови, різні за походженням, природні багатства, відомі водні
об’єкти – моря, затоки, протоки; наводить приклади: форм рельєфу, течій, видів рослин і тварин,
островів;
позначає і
показує на карті:
рельєф: Східнотихоокеанське підняття,Північно-Західна,
Північно-Східна улоговини;
течії: Північна та Південна Пасатна, Куросіо, Західних
Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська,Північнотихоокеанська, Східноавстралійська;
острови: Нова Зеландія, Нова Гвінея, Гавайські,
Соломонові, Тонга;
пояснює: зв'язок клімату океану з атмосферною циркуляцією та
переміщенням течій; своєрідність органічного світу Тихого океану; порівнює: властивості водних мас
різних частин Тихого океану; оцінює: вплив
океану на життя і діяльність людей на прибережних територіях.
|
|||||
Тема 2.
Атлантичний океан (1 год.)
|
|||||
63
|
Географічне положення океану Атлантичного океану. Рельєф
дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання.
Охорона природи океану. Вплив Атлантичного океану на життєдіяльність людей
прилеглих материків
|
Практична робота № 12
(продовження) Позначення
географічних об’єктів та течій Атлантичного океану на контурній карті
|
1
|
||
Учень називає:
характерні
риси географічного положення
Атлантичного океану, відомі географічні об’єкти; наводить приклади: форм рельєфу дна, течій, представників органічного світу;
позначає і
показує на карті:рельєф: Північноатлантичний і Південноатлантичний хребти;
течії: Гольфстрім, Північноатлантична, Канарська,
Лабрадорська,Бразильська, Бенгельська ;
характеризує: особливості клімату і поширення органічного світу;
проблеми забруднення океану; порівнює:
переміщення океанічних течій у північній і південній частинах океану; пояснює: особливості формування серединно-океанічних
хребтів; властивості водних мас, вплив
океану на сусідні материки; оцінює: вплив
Атлантичного океану на природу материків і життєдіяльність людей.
|
|||||
Тема 3.
Індійський океан (1 год.)
|
|||||
64
|
Географічне положення океану Індійського океану.
Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх
використання. Охорона природи океану. Вплив Індійського океану на
життєдіяльність людей прилеглих материків
|
Практична робота № 12
(продовження) Позначення
географічних об’єктів та течій Індійського океану на контурній карті
|
1
|
||
Учень називає:
характерні
риси географічного положення океану, природні ресурси; наводить приклади: форм рельєфу дна океану, течій, представників органічного світу;
позначає і
показує на карті відомі
географічні об’єкти , а також Зондський глибоководний жолоб; підводні
хребти: Західноіндійський, Аравійсько-Індійський, Австрало-Антарктичний;
течії: Сомалійська, Мадагаскарська,Мусонна,
Західноавстралійська;
характеризує: особливості рельєфу дна та клімату океану, властивості водних мас,
руху океанічних течій; порівнює: особливості географічного положення Індійського
океану з Тихим та Атлантичним океанами; пояснює: вплив океану на сусідні материки; своєрідність
органічного світу; оцінює: вплив
людської діяльності на природу океану.
|
|||||
Тема 4.
Північний Льодовитий океан (1 год.)
|
|||||
65
|
Географічне положення Північного Льодовитого океану
у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат
і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив
океану на життєдіяльність людей прилеглих материків
|
Практична робота № 12 (закінчення)
Позначення
географічних об’єктів Північного Льодовитого океану на контурній карті
|
1
|
||
Учень називає: особливостігеографічного положення океану, природні
багатства; наводить приклади: форм рельєфу дна, представників органічного світу;
позначає і показує на карті: вже
відомі географічні об`єкти, а також підводні хребти Ломоносова, Менделєєва,
Трансарктичну течію; характеризує: своєрідність
географічного положення, особливості природи та освоєння океану; порівнює: природні умови в
центральній, євразійській та північноамериканській частинах океану; пояснює: вплив географічного
положення океану на клімат, властивості водних мас та їх переміщення;
поширення органічного світу; оцінює: можливості
використання природних ресурсів океану та наявні екологічні проблеми.
|
|||||
Розділ VІ.
ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ (2 год.)
|
|||||
Тема 1.
Використання природних багатств материків і океанів (1 год.)
|
|||||
66
|
Природні багатства материків та океанів, їх основні
види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги.
Антропогенні ландшафти.
|
1
|
|||
Учень називає:
основні
природні багатства материків та океанів; наводить
приклади:
раціонального і нераціонального природокористування, змін природних
комплексів під впливом людини; антропогенних ландшафтів; показує на карті: найбільш багаті природними багатства частини материків
та океанів; характеризує: зміни
природи унаслідок інтенсивного природокористування; пояснює: причини порушення природної рівноваги; оцінює: наслідки використання людиною природних багатств
материків і океанів.
|
|||||
Тема 2.
Екологічні проблеми материків і океанів (1 год.)
|
|||||
67
|
Забруднення навколишнього середовища. Види
забруднення, основні джерела їх надходження. Міжнародне співробітництво у
розв’язанні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи.
|
Шляхи
розв’язування екологічних проблем
|
1
|
||
68
|
Урок
узагальнення і систематизації знань з тем «Океани», «Вплив людини на природу материків
і океанів»
|
1
|
|||
Учень називає:
джерела
забруднення навколишнього середовища,міжнародні організації з охорони
природи; наводить приклади: основних видів забруднення довкілля: хімічне,
радіаційне, біологічне, теплове, звукове; показує на карті: відомі з розділу «Материки» природоохоронні
території, райони екологічного лиха; характеризує:
різні види забруднення природи; екологічні проблеми материків й океанів та
можливі шляхи їх розв’язування; порівнює:
рівень забруднення навколишнього середовища на материках та в океанах; оцінює: роль міжнародного співробітництва у розв’язуванні
проблем взаємодії природи і суспільства
|
|||||
69
|
Повторення навчального матеріалу
|
1
|
|||
70
|
Повторення навчального матеріалу
|
1
|
Немає коментарів:
Дописати коментар