понеділок, 18 квітня 2016 р.

Календарне планування

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ВИВЧЕННЯ
КУРСУ ГЕОГРАФІЯ «ЗАГАЛЬНА ГЕОГРАФІЯ», 6 КЛАС
(70 год на рік, 2 години на тиждень)

уроку
Дата проведення
Тема уроку
Практичні роботи
Дослідження
К-сть годин
ВСТУП (2 год.)
1

Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та вмінь.


1
2

Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення. Географічні дослідження. Особливості організації власних географічних спостережень.

Спостереження на місцевості за змінами у природі
1
Учень називає: об’єкти вивчення географії, складові географічної науки,  основні джерела географічних знань та  методи географічної інформації; підбирає: географічну інформацію з різних джерел та визначає її корисність для себе; аналізує: дані спостережень за змінами у природі; пояснює на конкретних прикладах значення географії для життєдіяльності людини; оцінює: значення власних спостережень у природі;складає:  за допомогою членів родини перелік джерел географічної інформації, якими користується вдома.
РОЗДІЛ І. РОЗВИТОК ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ ПРО ЗЕМЛЮ (6 год.)
Тема 1. Уявлення про Землю у давнину (1 год.)
3

Уявлення про Землю єгиптян, вавилонян, індійців, греків, римлян, слов’ян. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея.


1
Учень називає:особливості зображення Землі на картах у давнину; підбирає:  з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі у давнину; аналізує: карти Ератосфена і Птоломея; порівнює:уявлення про форму Землі єгиптян, вавилонян, греків, слов’ян;складає: за допомогою членів родини короткі повідомлення пізнання Землі у давнину.
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі (3 год.)
4

Подорожі вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Х.Колумбом.


1
5

Перша навколосвітня подорож під керівництвом Ф.Магеллана. Навколосвітні експедиції, їх географічне значення (Дж. Кук, І. Крузенштерн і Ю. Лисянський). Відкриття Австралії та Антарктиди.


1
6

Відкриття Австралії та Антарктиди.



Учень називає: відомих мореплавців та мандрівників, які здійснили видатні географічні відкриття в різні епохи;підбирає:  з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі; аналізує: карти маршрутів мандрівників та дослідників; порівнює: уявлення про форму Землі єгиптян, вавилонян, греків, слов’ян; складає: за допомогою членів родини короткі повідомлення про власні подорожі, які ілюструє малюнками, фотографіями, міні-презентаціями.
Тема 3. Сучасні дослідження (3 год.)
7

Дослідження Землі у ХХ – на початку ХХІ ст.


1
8

Урок узагальнення і систематизації знань  з тем «Вступ. Розвиток географічних знань про Землю»


1
Учень називає: відомих дослідників сучасності; підбирає:  з різних джерел додаткову інформацію про пізнання і дослідження Землі на сучасному етапі; аналізує: інформацію про географічні дослідження у ХХ на початку ХХІ ст..;  порівнює: способи дослідження Землі на сучасному етапі з тими, що відбувалися в більш ранні епохи; складає: за допомогою членів родини короткі повідомлення про власні подорожі, які ілюструє малюнками, фотографіями, міні-презентаціями.
РОЗДІЛ ІІ. ЗЕМЛЯ НА ПЛАНІ ТА КАРТІ (12 год.)
Тема 1. Орієнтування на місцевості (2 год.)
9

Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості.


1
10

Компас. Поняття про азимут.


1
Учень називає: різні способи орієнтування на місцевості; користується: компасом для визначення сторін горизонту визначає: азимут на різні об’єкти та напрямки на місцевості навколо школи; виконує: вправи на визначення азимутів; порівнює: інструментальні і візуальніспособи орієнтування на місцевості; пояснює: способи орієнтування на місцевості; оцінює: практичне значення вміння орієнтуватися на місцевості.
Тема 2. Способи зображення Землі (3 год.)
11

Особливості та відмінності зображення земної поверхні на космічних знімках, картах, аерознімках, планах.


1
12

Масштаб та його види.


1
13


Практична робота 1
Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу


14

Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та за шкалою висот


1
15

План, його основні ознаки. Умовні знаки плану. Визначення напрямів на плані. Читання плану.


1
16

Географічні карти, їх  елементи. Легенда карти. Масштаб карт. Географічні атласи. Практичне значення карт.


1
Учень називає: способи зображення Землі; відмінності між планом і картою; абсолютною і відносною висотою місцевості; об’єкти місцевості за планом; умовні  знаки плану; користується: різними видами масштабу; умовними знаками плану і карти; визначає: масштаб плану і карти; абсолютну і відносну висоту місцевості за допомогою горизонталей та за шкалою висот; вимірює: відстані на плані і карті за допомогою масштабу; розв’язує: задачі з різними видами масштабів; порівнює: зображення місцевості на глобусі, аерознімку, космічному знімку, плані, карті; пояснює: відмінності  у різних видах масштабу; особливості орієнтування плану місцевості; оцінює: практичнезначення плану місцевості та географічних карт для себе і своєї родини.
Тема 5. Географічні координати (3 год.)
17

Градусна сітка на глобусі й географічній карті. Поняття про географічні координати.


1
18

Правила відліку географічної широти і довготи. Географічні координати свого населеного пункту.
Практична робота 2.
Визначення географічних координат за географічною картою

1
19

 Урок узагальнення і систематизації знань  з теми «Земля на плані та карті»


1
Учень називає: лінії градусної сітки: паралелі, меридіани, екватор, нульовий меридіан; ознаки понять «географічна широта» і «географічна довгота» користується: градусною сіткою для визначення географічних координат; визначає: географічні координати окремих об`єктів, населених пунктів; порівнює: географічну широту і географічну довготу за градусними вимірами; пояснює: відмінності  між географічною широтою і географічною довготою; оцінює: практичне значення знань про географічні  координати .
РОЗДІЛ ІІІ. ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ (44 год.)
Тема 1. Літосфера (12 год.)
20

Внутрішня будова Землі.


1
21

Будова літосфери, її властивості.
Літосферні плити, наслідки їх переміщення.


1
22

Мінерали, гірські породи та корисні копалини



23

Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори.


1
24

Землетруси. Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі.
Практична робота 3 (початок).
Позначення на контурній карті вулканів

1
25

Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків.


1
26

Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу.
Практична робота 3 (продовження).
Позначення на контурній карті рівнин

1
27

Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори світу.
Практична робота 3 (продовження).
Позначення на контурній карті гір

1
28

Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану.
 Практична робота 3 (закінчення).
Позначення на контурній карті серединно-океанічних хребтів

1
29

Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона.


1
30

Урок узагальнення і систематизації знань  з теми «Літосфера»


1
Учень називає: внутрішні шари Землі, склад материкової та океанічної земної кори, суттєві ознаки понять “літосфера”, “земна кора”, “мінерали”, “гірські породи”, “корисні копалини”, “рельєф”, “гори”, “рівнини”, переважаючи  форми рельєфу своєї місцевості; наводить приклади і показує: на карті літосферні плити, сейсмічні пояси, найбільші вулкани,  різні, у тому числі й унікальні форми рельєфу; визначає: за допомогою карти географічне положення гір і рівнин, їх абсолютну і відносну висоту за шкалою висот; позначає: на контурній карті: сейсмічні пояси:Тихоокеанський, Середземноморський; вулкани:Ключевська Сопка, Етна, Кракатау; гори: Карпати, Кримські, Альпи, Уральські, Кордильєри, Кавказ, Гімалаї з вершиною Джомолунгма, Анди; хребти в океані:Серединно-Атлантичний; рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Амазонська низовина, Лаврентійська височина, Середньосибірське, Бразильське плоскогір’я;порівнює:  гірські породи за походженням, рівнини і  гори за висотою, походженням, розміщенням на суходолі та в океанах; пояснює: вплив внутрішніх ізовнішніх  процесів на формування рельєфу земної поверхні; аналізує: причини і наслідки руху літосферних плит, роботи води, вітру;  висловлює судження: про необхідність охорони форм рельєфу; оцінює: значення рельєфу в житті та господарській діяльності людини; вплив людини на рельєф.
Тема 2. Атмосфера (12 год.)
31

Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері.


1
32

Добовий і річний хід температури повітря, причини їхнього коливання. Карта ізотерм, теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря.


1
33

Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни в тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску.


1
34


Практична робота 4.
Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою

1
35

Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість вітру, їх визначення сучасними приладами та на око (візуально). Місцеві вітри.


1
36

Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря, зміни вологості повітря.


1
37

Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність.


1
38

Опади, що випадають з хмар та з повітря, їх види, вимірювання. Карта розподілу опадів.



39

Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди.



1
40


Практична робота 5.
Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз


41

Клімат, основні кліматичні показники.


1
42

Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу.


1
43

 Урок узагальнення і систематизації знань  з теми «Атмосфера».


1
Учень називає: суттєві ознаки понять “погода”, “клімат”, “хмари“, “хмарність“, “опади“,  “синоптична карта“; ознаки погоди у своїй місцевості, теплові пояси Землі; світові центри спостереження за погодою; наводить приклади: хмар,  різних за формою, прогнозів погоди, основних типів клімату; спостерігає і фіксує: зміни елементів погоди: температури повітря, атмосферного тиску, вітру, вологості повітря, хмар, хмарності, опадів; визначає: середні температури, тиск атмосфери, швидкість  вітру, переважаючи типи погоди у своїй місцевості, зміни температури і атмосферного тиску з висотою; будує: графіки ходу температури , діаграми розподілу опадів за певний період, розу вітрів; добирає: адекватні джерела географічної інформації для ознайомлення з атмосферними процесами; користується: термометром, барометром, гігрометром порівнює:  типи погоди у своїй місцевості в різні пори року; аналізує: розподіл температури повітря, атмосферного тиску протягом доби, сезону, року; порівнює: погоду своєї місцевості у різні і пори року аналізує: розподіл температури повітря на Землі за картою;
пояснює:  причини і наслідки зміни  погоди і клімату; розв’язує задачі на зміни температури повітря, атмосферного тиску; оцінює: вплив чистого повітря на здоров’я людини; наслідки впливу господарської діяльності людини на атмосферу Землі.
Тема 3. Гідросфера (14 год.)
44

Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери.


1
45

Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів.
Практична робота 6 (початок).
Позначення на контурній карті морів, проток, заток

1
46

Острови в Океані.
Практична робота 6 (продовження).
Позначення на контурній карті островів

1
47

Властивості вод Світового океану.


1
48

Рухи води в Океані.


1
49

Життя в океанах і морях. Багатства вод світового океану. Океан та людина.


1
50

Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу.
Практична робота 6 (продовження).
Позначення на контурній карті річок

1
51

Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок.
Практична робота 6 (продовження).
Позначення на контурній карті водоспадів

1
52

Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. 
Практична робота 6 (закінчення).
Позначення на контурній карті озер

1
53

Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водотоки: канали.


1
54

Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти.


1
55

Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні й мінеральні води.


1
56

Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу.


1
57

Урок узагальнення і систематизації знань з теми «Гідросфера».


1
Учень називає: суттєві ознаки понять  “океан”, “море”, “затока”, “протока”, “острів”,  “океанічна течія”, “річка”, “озеро”, “болото”, “льодовик”, “багаторічна мерзлота”, “підземні води”; наводить приклади: морів, заток, проток, островів, річок, озер; визначає: особливості розподілу води між Світовим океаном і водами суходолу за відповідною діаграмою; географічне положення водних об`єктів, глибини океанів і морів за шкалою глибин; залежність напряму і характеру течії річок від рельєфу, видів живлення та режиму вод суходолу від клімату; розрізняє: способи зображення вод суходолу на плані місцевості та на карті; озера за походженням улоговин, стоком, типи боліт, материкові та гірські льодовики, штучні водойми, типи підземних вод; знаходить і позначає  на контурній карті: моря: Чорне, Середземне, Червоне, Балтійське, Баранцеве; протоки:   Гібралтарська, Магелланова, Дрейка, Берингова; затоки: Біскайська, Бенгальська, Мексиканська, Гвінейська; острови: Велика Британія, Гренландія, Мадагаскар, Нова Гвінея; півострови: Аравійський, Кримський, Індостан, Лабрадор, Скандинавський, Сомалі; западина: Маріанська; річки: Дніпро, Дунай, Янцзи, Ніл, Амазонка, Міссісіпі; озера: Каспійське, Великі озера, Байкал, Вікторія; пояснює: причини і наслідки рухів води в Світовому океані;особливості живлення і режиму вод суходолу; порівнює: різні  водні об’єкти; оцінює: роль води для життєдіяльності людини, вплив людини на різні частини гідросфери; виявляє: з членами родини способи очищення води в домашніх умовах і вплив якості води на здоров’я людини.


Тема 4. Біосфера та ґрунти (2 год.)
58

Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі.


1
59

Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану.


1
Учень називає:  суттєві ознаки понять “біосфера”, “ґрунти”, “ґрунтовий покрив“,  “рослинність”, “тваринний світ”; переважаючи види рослин і тварин своєї місцевості, компоненти біосфери; порівнює: види рослин і тварин, що поширені на різних широтах; пояснює: особливості поширення ґрунтів і живих організмів на земній кулі за допомогою карт; вплив людини на компоненти біосфери; оцінює: значення ґрунтів, рослинності і тваринного світу для життєдіяльності людини виявляє: разом з членами родини сфери використання ґрунтів, рослинності і тваринного світу у своєї місцевості.
Тема 5. Природні комплекси (3 год.)
60

Природні комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи.


1
61

Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі, властивості, закономірності розвитку.


1
62

Природні зони Землі, їх особливості


1
63

Урок узагальнення і систематизації знань.
Практична робота 7
 Складання опису одного з природних комплексів свої місцевості (за типовим планом)

1
Учень називає: суттєві ознаки понять “природний комплекс”, "географічна оболонка”, “природна зона”; компоненти природного комплексу;
наводить приклади: природних комплексів та комплексів, змінених людиною у своїй місцевості; порівнює: особливості основних природних зон Землі; пояснює: на конкретних прикладах наслідки взаємодії літосфери, атмосфери, гідросфери, біосфери; оцінює: вплив людини на природні комплекси у своїй місцевості; значення знань про природні комплекси для життєдіяльності людини.
РОЗДІЛ ІV. ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ (6 год.)
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі (2 год.)
64

Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі. Найбільш заселені території земної кулі.


1
65

Людські раси. Дослідження М.М. Миклухо-Маклая. Найчисленніші народи світу.




Тема 2. Держави світу (2 год.)
66

Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу.
Практична робота 8.
Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиць

1
67

Держави-сусіди України на політичні карті світу.


1
Тема 3. Вплив людини на природу (1 год.)
68

Зміни складових географічної оболонки людством. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона.

Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів
1
69

Урок узагальнення і систематизації знань  з тем «Біосфера та ґрунти. Природні комплекси. Планета людей»


1
70

Повторення за рік


1
Учень називає: чисельність населення  Землі  та населення України; людські раси; аналізує: карти густоти населення та людських рас; розпізнає: способи зображення держав і столиць на політичній карті світу; визначає: за картою найбільші за площею та кількістю населення держави світу і держави-сусіди; позначає: на контурній карті кордони держав-сусідів України, підписує їх назви та столиці; характеризує: види господарської діяльності  та їх наслідки у своєму населеному пункті; порівнює: людські раси за зовнішніми ознаками; густоту населення в різних регіонах земної кулі;  оцінює: вплив людини на природу, рівень забруднення навколишнього середовища в результаті здійснення різних видів господарської діяльності; висловлює судження: про  заходи щодо усунення негативних наслідків господарської діяльності у своєму населеному пункті; розробляє: за допомогою членів родини  міні проект з утилізації побутових відходів.




Немає коментарів:

Дописати коментар